زنها و مردها با هم فرق دارند؟



در کتاب پیدایش می خوانیم که خداوند دو جنس مختلف را خلق کرد. هر یک از این دو برای هدف ویژه ای خلق شده اند. با دقت کردن بر استخوان بندی و ترکیب بدن زن و مرد در می یابیم که آنها برای جفت شدن با یکدیگر آفریده شده اند.
زنها و مردها با هم فرق دارندرابطه من و همسرم بسیار عالی است. او به راستی بهترین دوست من است و من از گذراندن وقتم با او بیشتر از هر کس دیگری لذت می برم.ما در عین حال هر کدام دارای خصوصیات منحصر به فردی هستیم و بر سر اختلاف سلیقه هایمان از قدیم با هم در کشمکش بوده ایم. مهم ترین اختلافی که با هم داریم، بیست و هفت سال آزگار ما را با هم درگیر کرده و به نظر هم نمی رسد که حل شدنی باشد.


مسئله این است که سوخت و ساز بدن ما با همدیگر کاملاً متفاوت است. من یک آدم گرمایی هستم و اگر امکانش بود ترجیح می دادم که در قطب شمال زندگی کنم. همسرم انگار بجای خون، یخ در رگهایش جاریست و حتی در روزهای آفتابی بهار از سرما می لرزد.گاهی او به سمت شوفاژ می خزد و درجه آنرا به حداکثر می برد. باکتری ها جشن می گیرند و به سرعت شروع به زاد و ولد می کنند. من هم بالآخره جوش می آورم و درها و پنجره ها را چارتاق باز می کنم تا بتوانم نفس راحتی بکشم.
این جنگ مسخره از روزی که به ماه عسل رفتیم شروع شد و همینطور هم ادامه خواهد داشت تا مرگ ما را از هم جدا کند.
دلم می خواهد بدانم که چند زوج در دنیا هستند که با هم بر سر این موضوع درگیر هستند. این مشکل فقط برای زن و شوهرها نیست و خیلی از رئیس ها و منشی ها هم گرفتار این قضیه هستند. میزان گرما یکی از مواردی است که رابطه بین زن و مرد را زیر فشار می برد. چرا؟

اگر ما می خواهیم با یکدیگر در هماهنگی و آرامش زندگی کنیم، باید از این گونه اختلافات آگاهی داشته باشیم.
در کتاب پیدایش می خوانیم که خداوند دو جنس مختلف را خلق کرد. هر یک از این دو برای هدف ویژه ای خلق شده اند. با دقت کردن بر استخوان بندی و ترکیب بدن زن و مرد در می یابیم که آنها برای جفت شدن با یکدیگر آفریده شده اند. منظور فقط جفت و جور شدن جنسی نیست بلکه از لحاظ روحی هم این قضیه صدق می کند. خداوند حوا را معاون(یاور) موافق آدم آفرید.
امروز دنیا تلاش می کند که خانواده را از این شکل خارج کرده و بصورت مجموعه ای از همجنس ها در بیاورد. این تلاش موفق نخواهد بود، زیرا بر خلاف طبیعت ماست.
ما با هم فرق داریم
در اینجا به خلاصه ای از برخی تفاوتها بین زن و مرد اشاره می کنیم:
تک تک سلولهای مردها با سلولهای زنها تفاوت دارند. این تفاوت در ترکیب کروموزوم های داخل سلول تعیین کننده جنسیت یک انسان است.
زنها بطور متوسط عمر طولانی تری دارند. عمر متوسط زنها در غرب بین سه تا چهار سال بیشتر از مردهاست.
میزان سوخت و ساز در بدن مردها و زنها با هم فرق دارد. زنها معمولاً انرژی کمتری مصرف می کنند.
استخوان بندی زنها با مردها با هم فرق دارد. زنها دارای جمجمه کوتاهتر، چهره پهن تر، چانه کوتاه تر، پاهای کوتاه تر و بدن کشیده تری هستند. دندانهای مردها قوی تر است.
زنها دارای شکم، کلیه، کبد و آپاندیس بزرگتری هستند ولی ریه آنها از ریه مردها کوچکتر است.
برخی از کارآئی ها فقط ویژه زنهاست و در بدن مردها وجود ندارد، مثل: قاعدگی، حاملگی و تولید شیر. این فعالیتهای جسمی روی رفتار و احساس زنان تأثیر فراوان دارد.
عملکرد بعضی از غدد در مرد و زن متفاوت است. غده تیروئید زنها بزرگتر و فعال تر است ودر دوران قاعدگی و حاملگی بزرگتر هم می شود و استعداد گواتر در زنها، بالاتر از مردهاست و همچنین مقاومت زنها در مقابل، بالاتر بوده و از پوست نرم تری برخوردار هستند و بدنشان از مردها کم مو تر است. زیر پوست زنها لایه ای از چربی وجود دارد که در زیبایی آنها مؤثر است. بزرگی و فعالیت بیشتر غده تیروئید همچنین باعث عدم ثبات احساسی زنها می شود و در نتیجه میزان خنده و گریه در زنها بیشتر است.
7. خون زنها دارای آب بیشتر و 20% گلبول قرمز کمتر است، بنابر این اکسیژن کمتری در بدن زنها تولید می شود و آنها زودتر خسته می شوند و امکان غش کردنشان بیشتر است. در انگلستان ساعات کار را در روزهای گرم از 10 ساعت به 12 ساعت افزایش دادند و در نتیجه میزان حوادث بین زنهای کارگر 150% افزایش یافت، در حالی که در مردها ثابت ماند.
8. قدرت جسمی(زور) مردها 50% بیشتر از زنهاست.
9. قلب زنها تندتر می تپد(80 بار در دقیقه در مقابل 72 بار در مردها)، فشار خون زنها که بطور متوسط 10 درجه کمتر از مردهاست، مرتب در نوسان است، اما امکان مبتلا شدن به بیماری فشار خون در آنها کمتر از مردهاست(حداقل تا قبل از یائسگی).
10. گنجایش ریه های زنها کمتر است.
11. از آنجا که میزان سوخت و سوز بدن زنها کمتر از مردها در هوای گرم مختل می شود، زنها هوای گرم را بهتر تحمل می کنند.
سایر فرقها
جنسهای مخالف افزون بر این همه تفاوتهای جسمی، از دیدگاه احساسی هم با هم فرقهای زیادی دارند. شوهر خردمند و متعهد، مردیست که به دنبال آگاهی از نیازهای روحی همسرش بوده و برای بر آورده کردن آنها به خوبی بکوشد.
بطور خلاصه، در زنها عشق و اتکاء به نفس مثل حلقه های زنجیر به هم متصل هستند. داشتن لحظات رومانتیک با همسر، برای مردها خوش و به یاد ماندنی است، اما واجب نیست. در صورتیکه این لحظات برای زنها مثل خون جاری در رگها، حیاتی است. اعتماد، اطمینان، میل جنسی و انگیزه ادامه زندگی در زنها اغلب رابطه مستقیمی با آن لحظاتی دارد که احساس کنند عمیقاً مورد احترام همسرشان قرار گرفته اند.
برای همین است که هدیه های کوچکی مثل گل، شیرینی و یا یک یادداشت عاشقانه برای زنها بسیار مهمتر از مردهاست. و باز به همین دلیل است که معمولاً این خانمها هستند که تلاش می کنند شوهرشان را از پای تلویزیون و یا پشت روزنامه به سوی خود متوجه کنند و یا به سالگردهای مختلف خیلی اهمیت بدهند و آنرا هیچوقت فراموش نکنند.
بعضی ها به اشتباه فکر می کنند که زنها زیادی رؤیایی هستند و از روی خودخواهی و یا دمدمی مزاجی به اینگونه رویدادها اهمیت زیادی می دهند. اما زن اینطور آفریده شده.
نکته دیگری که مردها باید بدانند این است که زنها بیشتر از مردها به خانه و وسایل آن اهمیت می دهند. شاید بشود این را با غریزه لانه سازی پرنده ها مقایسه کرد. من سالها شاهد این توجه خاص جنس مؤنث به خانه و کاشانه بوده ام، البته بعضی زنها هم خانه خود را تمیز و مرتب نگاه نمی دارند، اما حتی در همین گروه از زنها هم این توجه خاص دیده می شود.
گاهی وقتها شوهرها اهمیت وجود این غریزه را در زنها به خوبی درک نمی کنند.
ما چند سال پیش یک کباب پز گازی خریدیم و یک لوله کش در زمانی که من و همسرم سر کار بودیم آمده و آنرا در حیاط خانه نصب کرد.
عصر که به خانه آمدیم، هر دو متوجه شدیم که کباب پز حدود 20 سانتی متر بلندتر از آنچه قرار بود، نصب شده بود. هر دو به کباب پز نگاه می کردیم و واکنشهای متفاوتی نشان دادیم:
من گفتم: " بله کار لوله کش خوب نبوده، یک کمی بلنده. خوب امشب شام چی داریم؟"
اما همسرم موضوع را جدی تر گرفته بود. " او گفت کباب پز رو توی هوا نصب کرده. باید برگرده و درستش کنه."
من می توانستم آن وضع را تحمل کنم. فقط کمی بلند بود. زیاد مهم نبود. اما برای همسرم خیلی هم مهم بود. چرا؟
چون دیدگاه ما نسبت به خانه با یکدیگر فرق دارد. در نهایت با لوله کش تماس گرفتیم و خواستیم که برگردد و آنرا درست کند.
من فقط به شوهر ها توصیه نمی کنم که در اینگونه موارد خود را با خواسته های همسرشان هماهنگ کنند، بلکه از زنها هم می خواهم که به علایق و نظرات شوهرشان توجه نشان بدهند.
برای مردها رعایت شدن خواسته هایشان از جانب همسر اهمیت زیاد دارد. نتیجه یک بررسی در این مورد که چه چیزی برای شوهرها از همه مهم تر است و توقع دارند که همسرشان آن را درک کند، خیلی جالب بود. مردها دنبال مبلمان گرانقیمت، اتاق اختصاصی و از این قبیل چیزها نبودند. آنها خواهان آرامش در خانه بودند.
رقابت و فشار در محیط کار آنچنان سنگین است و جلب رضایت مدیران به قدری انرژی می برد که خانه باید مانند لنگرگاهی باشد که مرد بتواند در آن با آرامش ساکن شود.
یک زن عاقل همه سعی خود را انجام می دهد تا این خواسته مهم شوهرش را در محیط خانه برآورده کند.
امروزه خیلی از خانمها هم بیرون از خانه کار می کنند و آنها نیز نیازمند آرامش هستند و این مشکل اصلی در خانه هایی است که زن و شوهر هر دو شاغل هستند. و اما در خانه هایی که پدر یا مادر مجرد است، مسئله از این هم پیچیده تر است. من راه حل ساده ای برای حل این مشکل ندارم. اما اطمینان دارم که زیستن در یک محیط " ناامن" می تواند باعث بی ثباتی روحی و احساسی و حتی بیماری جسمی شود.
ترکیب خانواده به هر شکلی که باشد، باید به هر حال به ایجاد محیط امن و آرام اولویت بالایی بدهد.
هدف من از این مقاله کوتاه فقط بیان کردن ویژگیهایی متفاوت در جنسهای مختلف نیست. این را همه می دانند. من می خواهم همچنین عنوان کنم که خداوند زن و مرد را متفاوت آفریده و ما باید به این تفاوتها احترام بگذاریم.
همین ویژگیهای منحصر به فرد است که به زندگی زن و مرد رنگ و تازگی می بخشد و آنها را به یکدیگر نیازمند می کند.
اگر زن و مرد مانند یکدیگر بودند، زندگی یکنواخت و خسته کننده می شد.
اگر خداوند آدم را خواب کرده، از دنده وسط او آدمی کاملاً مشابه اولی درست می کرد، کاری تکراری انجام داده بود. ولی او زنی آفرید و به آدم هدیه کرد.
خداوند آدم را سخت جان تر و خشن تر آفرید و در حوا لطافت و غریزه پروراندن را نهاد و آن دو را برای خواسته ها و نیازهای یکدیگر جور کرد، و رابطه بین آنها را به رابطه بین ایمانداران با خودش یعنی عیسی تشبیه کرد، که مثال بسیار زیبایی است.
من شما را دعوت می کنم که قدر ویژگیهای خود را بدانید و از آن خوشحال باشید، و بیاموزید که وقتی تفاوتهای شما بین شما اختلاف ایجاد می کند، کوشش کنید تا با یکدیگر به هماهنگی برسید.
ترجمه سیروس ترابی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر